Sprzęt i Innowacje
Medicover Stomatologia inwestuje w sieć stomatologiczną w Niemczech
Medicover Stomatologia, lider rynku usług stomatologicznych w Polsce i autor m.in. innowacyjnego konceptu Rytuału Uśmiechu, inwestuje w jedną z największych klinik stomatologicznych w Berlinie – MeinDentist. Tym samym pionier konsolidacji polskiego rynku stomatologicznego wkracza na największy taki rynek w Europie. Inwestycja w firmę prowadzącą sieć 16 nowoczesnych klinik w stolicy Niemiec to ważny krok w stronę międzynarodowej ekspansji i budowania europejskiej marki Medicover Stomatologia.
Medicover Stomatologia podpisała umowę, na bazie której zainwestuje w 100 proc. udziałów MeinDentist, niemieckiej sieci znanych w Berlinie i Poczdamie klinik stomatologicznych, założonych przez doktora Alego Mokabberi. Na sieć 16 nowoczesnych centrów stomatologicznych składają się dwie silne marki: kliniki dla dorosłych pacjentów – MeinDentist i gabinety dla dzieci – KinderDentist. Do sfinalizowania transakcji niezbędne są wymagane prawem zgody regulacyjne dotyczące tego typu procesów. Strony spodziewają się, że inwestycja zostanie zamknięta najwcześniej w ostatnim kwartale tego roku.
MeinDentist jest jednym z wiodących graczy na rynku stomatologicznym w Niemczech. Pierwsza klinika MeinDentist powstała 20 lat temu, kliniki KinderDentist działają od 2007 roku. Obecnie MeinDentist dysponuje blisko 150 fotelami dentystycznymi. Cieszące się wśród pacjentów powszechnym zaufaniem i dużą rozpoznawalnością kliniki działają głównie w Berlinie, jedna klinika dostępna jest dla klientów w Poczdamie.
Niemcy są największym rynkiem stomatologicznym w Europie, którego wartość szacowana jest na blisko 30 mld euro. Jest to ponad dziesięć razy więcej niż wielkość rynku stomatologicznego w Polsce. W opinii ekspertów potencjał rozwoju usług stomatologicznych w Niemczech jest ogromny, a niemiecki rynek dopiero wkracza na ścieżkę konsolidacji.
Medicover Stomatologia z międzynarodową ekspansją
Medicover Stomatologia od kilku lat odnotowuje w Polsce wyraźny i dynamiczny rozwój, napędzany przez inwestycje i akwizycje. W Polsce firma zbudowała mocny, stabilny biznes stomatologiczny i jest liderem na rynku usług stomatologicznych.
W ciągu zaledwie dwóch lat Medicover Stomatologia podwoiła liczbę foteli stomatologicznych dostępnych w sieci (obecnie posiada ich 400). Marka ma już 70 klinik stomatologicznych w Polsce, w których pracuje ponad 750 doświadczonych lekarzy. Ponadto firma posiada własne ponad 300-metrowe ultranowoczesne laboratorium protetyczne Medicover „Rytuał Uśmiechu” w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
Z początkiem czerwca tego roku firma rozpoczęła kolejny znaczący rozdział w swoim rozwoju, by rozszerzyć swoją działalność na największy rynek stomatologiczny w Europie.
Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wejściem na największy europejski rynek stomatologiczny z tak silnymi markami, jak MeinDentist i KinderDentist. To jest dla nas bardzo ważna transakcja i strategiczny pierwszy krok w rozwoju na międzynarodową skalę w sektorze stomatologicznym. Po trwających wiele miesięcy negocjacjach jestem podbudowana tym, czego doświadczyłam. Dr Ali Mokabberi zbudował profesjonalny i wykwalifikowany zespół medyczny, pełen kultury, pasji, zaangażowania i codziennej życzliwości. To wartości są także bardzo bliskie kulturze działania Medicover Stomatologia. Wierzę, że żadna praktyka stomatologiczna nie może istnieć bez silnego i oddanego zespołu, który tak dba o komfort i bezpieczeństwo pacjentów, by chętnie wracali na kontynuację leczenia – mówi Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.
Dzięki planowanemu przejęciu sieci klinik MeinDentist, lekarze i osoby wykonujące zawód asystenta stomatologicznego, pracujący w Medicover Stomatologia obecnie i w przyszłości, będą mogli rozwijać ścieżkę zawodową międzynarodowo.
Analitycy przewidują, że w tym roku, po trudniejszym dwuletnim okresie pandemicznym, rynek usług stomatologicznych w Europie odnotuje zdecydowane ożywienie. Ogromnie cieszę się, że Medicover Stomatologia podjęła w tym roku zdecydowane kroki w celu rozszerzenia zakresu swoich usług i obecności na europejskim rynku. To potwierdza, że nasza strategia rozwoju się sprawdza – wpisuje się w model polegający na łączeniu sił z najlepszymi i najzdolniejszymi klinikami i dentystami przy jednoczesnym inwestowaniu w sukces własnej marki. - dodaje Wioletta Januszczyk.
Przeczytaj również:
-
Inwestycje
Nowa Poradnia Kardiologiczna na NFZ w Bełchatowie
Nowa Poradnia Kardiologiczna na NFZ w Bełchatowie
Grupa American Heart of Poland, w dążeniu do zapewnienia kompleksowej opieki kardiologicznej dla mieszkańców Bełchatowa i okolic, otworzyła nową...
Czytaj więcej -
Konferencje
Targi LABS EXPO już za nami! - podsumowanie wydarzenia
Targi LABS EXPO już za nami! - podsumowanie wydarzenia
Liczne spotkania, interesujące rozmowy oraz ogromna dawka wiedzy merytorycznej – to wszystko miało miejsce podczas najważniejszego wydarzenia branży...
Czytaj więcej -
Konferencje
AI & MEDTECH CEE 2024
AI & MEDTECH CEE 2024
Ruszyła już rejestracja na czwartą edycję konferencji "AI & MEDTECH CEE" - wydarzenia, które łączy świat innowacyjnej medycyny z najnowszymi...
Czytaj więcej