22 kwietnia 2020

Sprzęt i Innowacje

Dimedic Polska wspiera służbę zdrowia w walce z koronawirusem

Jako Dimedic Polska włączyliśmy się do walki z trwającą pandemią COVID-19. Stworzyliśmy przychodnię on-line, gdzie lekarze konsultować będą pacjentów w kierunku zakażenia koronawirusem. Każdy pacjent z objawami związanymi z zakażeniem SARS-Cov-2, który poprzez specjalnie przygotowany formularz skontaktuje się z lekarzem, otrzyma poradę lekarską na temat swojego stanu zdrowia.  Przez całą dobę. Siedem dni w tygodniu.

Dimedic.PL to przychodnia telemedyczna, która powstała by pomóc Pacjentom i wesprzeć system opieki zdrowotnej w Polsce podczas rozwijającej się epidemii koronawirusa (SARS-CoV-2). Jest ona częścią Dimedic.eu – przychodni online działającej od ponad 4 lat w Wielkiej Brytanii, świadczącej swoje usługi dla Pacjentów mieszkających we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Projekt ma charakter społeczny, a lekarze konsultują pacjentów pro bono.
Uruchomiony w Polsce projekt łączy nowoczesną technologię brytyjskiej przychodni z doświadczeniem, wiedzą i empatią polskich lekarzy. Wywiad medyczny online w Dimedic.PL odbywa się podobnie jak w tradycyjnym gabinecie lekarskim, tylko wygodniej, a w obecnej sytuacji także bezpieczniej - bez wychodzenia z domu.
Przychodnia Dimedic.PL będzie działać pro bono 7 dni w tygodniu przez całą dobę.

Projekt był możliwy do wprowadzenia w Polsce w tak krótkim czasie dzięki współpracy z ekspertami i autorytetami w dziedzinie medycyny i nowoczesnych technologii.

Dzień, kiedy ogłoszono izolację w Polsce zmienił nasze życie. Zdaliśmy sobie sprawę, że choroba i koronawirus może dotknąć nie tylko nas, ale przede wszystkim naszych bliskich, tych, których kochamy. Nie mogliśmy siedzieć z założonymi rękami. Chcieliśmy działać i wykorzystać to, co robimy na co dzień do walki z pandemią - mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska, Prezes Dimedic Polska.

Medycyna wsparta nowoczesną technologią

Pacjenci Dimedic.PL są wstępnie diagnozowani przez lekarzy pod kątem potencjalnego zakażenia koronawirusem. Podczas wywiadu lekarz prosi pacjenta o wypełnienie kwestionariusza medycznego, w którym zawarte są pytania dotyczące jego stanu zdrowia i niepokojących objawów. Następnie medyk analizuje kwestionariusz i na tej podstawie wydaje pacjentowi zalecenia. Jeśli badanie potwierdza konieczność hospitalizacji, chory otrzymuje szczegółową informację na temat tego, jakie dalsze kroki powinien podjąć i dokąd się zgłosić. Jeśli stan jego zdrowia pozwala na leczenie w warunkach domowych, lekarz zaleci odpowiednie postępowanie zgodne
z obowiązującymi wytycznymi, w razie konieczności wystawia e-receptę, e-zwolnienie lub e-skierowanie do specjalisty, a także na bieżąco monitoruje online stan zdrowia chorego.
 

– W czasie pandemii robimy wszystko, by szybko i prawidłowo ocenić stan zdrowia pacjentów. Wykorzystujemy wiedzę wybitnych polskich lekarzy oraz doświadczenie specjalistów z innych krajów, w tym z Chin i z Włoch. Korzystamy z najnowszych osiągnięć telemedycyny, kontaktując się przez Internet, a w szczególnych przypadkach również telefoniczniemówi Prof. Piotr Kuna, ekspert medycyny w zakresie chorób wewnętrznych i alergologii, współtwórca projektu Dimedic.PL.

– Jeśli stan zdrowia Pacjenta będzie wymagał hospitalizacji – polecimy dostępne szpitale, najbliższe miejsca pobytu. Jeśli stan zdrowia będzie na tyle dobry, aby Pacjent mógł być dalej leczony w domu – zarekomendujemy odpowiednie leczenie. Jeśli jednak stan zdrowia Pacjenta nie będzie wymagał leczenia – poinstruujemy go, jak postępować by uniknąć zachorowania.


Bezpieczeństwo i najlepsze praktyki

Dimedic.PL gwarantuje pacjentom pełne bezpieczeństwo danych medycznych przekazywanych w trakcie konsultacji online. Formularze medyczne zostały przygotowane przez ekspertów w oparciu o wytyczne Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, Światowej Organizacji Zdrowia, a także zalecenia konsultantów krajowych
i najlepsze praktyki.

Stworzyliśmy Dimedic.PL, żeby pomagać. To nasz najważniejszy cel. Chcemy pomóc jak najszybciej pokonać koronawirusa i głęboko wierzę, że jedynym sposobem jest przejście do działania. Stąd pomysł na naszą przychodnię.  Razem damy radę podsumowuje Joanna Barczykowska-Tchorzewska.

Projekt pro bono

Jak tłumaczą twórcy przychodni, Dimedic.PL nie jest konkurencją dla publicznej służby zdrowia, ale jej wsparciem i odciążeniem. Tak, żeby pacjenci, którzy tego nie wymagają, nie musieli podlegać hospitalizacji.

– Wierzymy, że nasza inicjatywa pomoże wielu ludziom – pacjentom, lekarzom i całemu systemowi. - mówi Joanna Barczykowska-Tchorzewska i dodaje: – Jestem dumna ze swoich współpracowników i wszystkich, którzy pracują przy tym projekcie. Zwłaszcza, że jest to projekt pro bono, na którym nie będziemy zarabiać. Robimy to wszystko z potrzeby serca, to nasz społeczny wkład w walkę z trwającą pandemią.

– Robimy wszystko, co w naszej mocy aby wesprzeć lekarzy i pacjentów w tym trudnym czasie, ale pamiętajmy, że od odpowiedzialności całego społeczeństwa zależy, jak sytuacja rozwinie się w najbliższych tygodniach.podsumowuje prof. Kuna.

 

Przeczytaj również: