Sprzęt i Innowacje
Pleszewski szpital z systemem call center
Koniec z problemem dodzwonienia się do Pleszewskiego Centrum Medycznego. Placówka wdrożyła system telefonicznej rejestracji medycznej – call center GATEway . Pozwala on nie tylko na efektywne przyjmowanie zgłoszeń i rejestrację pacjentów, ale także wykonywanie połączeń indywidualnych czy masowych.
Jak informuje zarząd szpitala- call center jest dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.30 i w tym samym czasie rozmowy obsługują cztery osoby. Personel uczestniczył w szkoleniach nie tylko z zakresu obsługi systemu, ale również w zakresie komunikacji z pacjentem.
- W zależności od dnia tygodnia, dziennie obsługiwanych jest od 250 do 400 rozmów, a więc bardzo dużo. Docierały do nas od jakiegoś czasu sygnały, że jest problem z dodzwonieniem się do placówki, dlatego podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu. Teraz średni czas oczekiwania na połączenie wynosi poniżej 1 minuty, natomiast obserwujemy, że w godzinach rannych liczba dzwoniących jest dwukrotnie wyższa niż w południe i popołudniu, co może też wpływać na czas oczekiwania. – wyjaśnia Błażej Górczyński, prezes szpitala.
Aktualnie call center obsługuje prawie wszystkie poradnie specjalistyczne funkcjonujące w PCM, za wyjątkiem poradni zdrowia psychicznego, terapii uzależnień, logopedycznej, ginekologiczno-położniczej, RM, TK i pracowni endoskopowej. Ale i to się wkrótce zmieni. natomiast docelowo planowane jest
Wdrożenie systemu wymagało uruchomienie odrębnej, specjalnej linii telefonicznej, która pozwala na kolejkowanie rozmów
- Dzięki temu udało nam się wyeliminować wcześniejsze problemy z połączeniami telefonicznymi, np. brakiem informacji o zajętości linii, czy automatycznym rozłączaniem połączenia. Pacjent łączy się do systemu i otrzymuje informację o jego miejscu w kolejce oczekujących na połączenie oraz statusie połączenia. –dodaje Izabela Nowacka, dyrektor ds. administracyjnych w PCM.
Jak uzupełnia jeszcze prezes Błażej Górczyński - rozmowy są nagrywane, a system pozwala na łatwy dostęp do archiwizowanych nagrań. Dzięki temu szpital jest w stanie na bieżąco reagować na zgłaszane problemy i mieć kontrolę nad wydarzeniami.
Przeczytaj również:
-
Konferencje
Trzy intensywne dni dla sektora zdrowia - SALMED 2024
Trzy intensywne dni dla sektora zdrowia - SALMED 2024
Od 19 marca, przez trzy dni Poznań stanie się centrum świata medycznych innowacji. W stolicy Wielkopolski, gdzie organizowane są targi SALMED, na...
Czytaj więcej -
Konferencje
„Szybka diagnostyka, szybkie leczenie, szybkie wypisy” – podsumowanie IX Kongresu Wyzwań Zdrowotnych
„Szybka diagnostyka, szybkie leczenie, szybkie wypisy” – podsumowanie IX Kongresu Wyzwań Zdrowotnych
IX Kongres Wyzwań Zdrowotnych, który odbył się w terminie 7- 8 marca, zgromadził rekordową liczbę uczestników – 3 800 osób (w tym 2...
Czytaj więcej -
Inwestycje
7,5 mln złotych na modernizację oddziału kardiologicznego w Wieluniu
7,5 mln złotych na modernizację oddziału kardiologicznego w Wieluniu
Ponad 7,5 mln złotych – to koszt inwestycji, zrealizowanych w ciągu 12 miesięcy na Oddziale Kardiologicznym prowadzonym przez Grupę American Heart of...
Czytaj więcej