20 maja 2022

Sprzęt i Innowacje

Pleszewski szpital z systemem call center

Koniec z problemem dodzwonienia się do Pleszewskiego Centrum Medycznego. Placówka  wdrożyła system telefonicznej rejestracji medycznej – call center GATEway . Pozwala on nie tylko na efektywne przyjmowanie zgłoszeń i rejestrację pacjentów, ale także wykonywanie połączeń indywidualnych czy masowych.

Jak informuje zarząd szpitala- call center jest dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.30 i w tym samym czasie rozmowy obsługują cztery osoby. Personel uczestniczył w szkoleniach nie tylko z zakresu obsługi systemu, ale również w zakresie komunikacji z pacjentem.

- W zależności od dnia tygodnia, dziennie obsługiwanych jest od 250 do 400 rozmów, a więc bardzo dużo. Docierały do nas od jakiegoś czasu sygnały, że jest problem z dodzwonieniem się  do placówki, dlatego podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu. Teraz średni czas oczekiwania na połączenie wynosi poniżej 1 minuty, natomiast obserwujemy, że  w godzinach rannych liczba dzwoniących jest dwukrotnie wyższa niż w południe i popołudniu, co może też wpływać  na czas oczekiwania. – wyjaśnia Błażej Górczyński, prezes szpitala.

Aktualnie call center obsługuje prawie wszystkie poradnie specjalistyczne funkcjonujące w PCM, za wyjątkiem poradni zdrowia psychicznego, terapii uzależnień, logopedycznej, ginekologiczno-położniczej, RM, TK i pracowni endoskopowej. Ale i to się wkrótce zmieni.   natomiast docelowo planowane jest

Wdrożenie systemu wymagało uruchomienie odrębnej, specjalnej linii telefonicznej, która pozwala na kolejkowanie rozmów

- Dzięki temu  udało nam się wyeliminować wcześniejsze problemy z połączeniami telefonicznymi, np. brakiem informacji o zajętości linii, czy automatycznym rozłączaniem połączenia. Pacjent łączy się do systemu i otrzymuje informację o jego miejscu  w kolejce oczekujących na połączenie oraz statusie połączenia. –dodaje Izabela Nowacka, dyrektor ds. administracyjnych w PCM.

Jak uzupełnia  jeszcze prezes Błażej Górczyński - rozmowy są nagrywane, a system pozwala na łatwy dostęp do archiwizowanych nagrań. Dzięki temu szpital jest  w stanie na bieżąco reagować na zgłaszane problemy i mieć kontrolę nad wydarzeniami.

Przeczytaj również: