Konferencje
Standardy Profesjonalnej Rejestracji Medycznej | Łódź | 07.05.2019
"Standardy Profesjonalnej Rejestracji Medycznej w Budowaniu Pozytywnego Wizerunku Firmy Medycznej w Oczach Pacjentów" - zapraszamy na kurs organizowany 7 maja w Łodzi, dedykowany pracownikom rejestracji medycznej w ramach ogólnopolskiego cyklu szkoleń mającego za zadanie doskonalenie jakości obsługi pacjenta w placówkach medycznych.
Zakres tematyczny szkolenia:
- Bariery komunikacyjne. Źródła i przyczyny nieporozumień, wzajemnych żali, pretensji i konfliktów. Kluczowe mechanizmy w komunikowaniu się z innymi. Dlaczego tak trudno się porozumieć? Czyli wyznaczenie sobie celi do pracy nad eliminowaniem zachowań, które przeszkadzają nam w budowaniu pozytywnych relacji.
- Efekt pierwszego wrażenia. Na czym polega i jakie są z nim związane pułapki stereotypu oraz jak wykorzystać tą wiedzę do budowania pozytywnych relacji z pacjentami bez względu na przypisane im etykietki.
- Telefoniczna obsługa pacjentów. Efektywna komunikacja pacjent – rejestratorka medyczna. Budowa pozytywnego wrażenia już od pierwszego kontaktu. Zalecane zwroty.
- Mowa ciała. Jakie ma znaczenie w budowaniu pozytywnego wizerunku rejestracji medycznej? Jak ją wykorzystać, aby zbudować wizerunek profesjonalnej placówki medycznej, wyróżniającej się doskonałą obsługą pacjenta.
- Sprzedaż usług medycznych. Jak postępować w przypadku pacjenta rejestrującego się po raz pierwszy i jak prezentować oferowane usługi medyczne językiem korzyści.
- Aktywne słuchanie. Jak poradzić sobie z napięciem i bez względu na okoliczności pracować z pełnym zaangażowaniem.
- Trudny Pacjent. Co robić i mówić, a czego unikać, aby rozwiązać problem z korzyścią dla obydwóch stron zgodnie ze standardami profesjonalnej obsługi pacjentów, wyrażenia empatyczne oraz komunikacja. Jak się zachować w przypadku agresji ze strony pacjenta.
Sprawdzony program szkolenia:
1. Rola Rejestracji w budowaniu pozytywnego wizerunku placówki medycznej. |
a) Rejestracja jako wizytówka firmy – do czego to zobowiązuje. b) Wiedza na temat placówki i umiejętność jej przekazania klientom. c) Jak prezentować ofertę językiem korzyści. d) Standardy obsługi pacjenta. |
2. Podstawy komunikacji interpersonalnej. |
a) Przyczyny powstawania błędów i nieporozumień. Dlaczego tak trudno jest nam się dogadać. Główne bariery komunikacyjne – jak je rozpoznać u siebie i innych. b) Jak poprawić jakość komunikacji w celu eliminowania sytuacji trudnych. c) Zdiagnozowanie własnego stylu komunikacyjnego – nasze mocne i słabe strony w relacjach |
3. Komunikacja niewerbalna a jej wpływ na budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia |
a) Na czym polega efekt pierwszego wrażenia. b) Pułapki stereotypów i ich wpływ na relacje z pacjentami. Jak się przed nimi ustrzec. c) Fakty i mity czyli najważniejsze informacje na temat mowy ciała w celu rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych z pacjentami. Co robić, a czego unikać gdy jesteśmy na stanowisku pracy. d) Jak pracować nad poprawieniem swojej mowy ciała w relacjach z innymi. Co nam pomaga, a co przeszkadza – praktyczne przykłady i wskazówki. |
4. Praktyczne sposoby na radzenie sobie w sytuacjach trudnych w relacjach z pacjentem. Jak rozwiązać problem i nie dać się wyprowadzić z równowagi. |
a) Co denerwuje pacjentów – jakiego typu zachowania i zwroty sprzyjają tworzeniu sytuacji trudnych. Najczęściej popełniane błędy przez pracowników rejestracji. b) Co robić, a czego unikać, gdy pacjent się złości. c) Jak wykorzystać mowę ciała w celu poradzenia sobie z sytuacją trudną. d) Na czym polega aktywne słuchanie. Jak rozwijać tą umiejętność w relacjach z pacjentami. e) Ustalenie procedury postępowania z „trudnym pacjentem” dla pracowników rejestracji. f) Korzyści dla pracowników rejestracji ze stosowania technik komunikacyjnych sprzyjających budowaniu pozytywnych relacji. |
Osoba prowadząca to doświadczony trener z pasją
- Aleksandra Laskowska – certyfikowany trener biznesu i coach , posiadający bogate doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania i motywacji personelu, obsługi klienta i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi zarówno w relacjach z klientami, jak i we współpracy zespołowej. Doświadczenia te związane są z wieloletnią pracą w dużych międzynarodowych korporacjach. Ukończyła Akademia Trenerów Biznesu Grupy SER. Praca jest dla niej przede wszystkim pasją co przekłada się na zadowolenie uczestników i efektywność prowadzonych szkoleń. Realizuje się prowadząc szkolenia z zakresu obsługi pacjenta, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzania personelem, umiejętności radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. Z entuzjazmem dzieli się wiedzą, i doświadczeniem, a zajęcia prowadzi w atmosferze sprzyjającej nabywaniu nowej wiedzy i umiejętności, tak aby uczestnicy mogli z sukcesem wykorzystać je zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym
Jedno szkolenie – wiele technik nauczania
- Mini wykład trenera w celu przekazania i poszerzenia wiedzy uczestników – około 20% czasu zajęć. Ułatwia naukę osobom, które lepiej przyswajają wiedzę ze słuchu.
- Dyskusja moderowana, podczas której uczestnicy będą mieli okazję wymiany swoich doświadczeń oraz podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami z innymi uczestnikami szkolenia oraz wypracowania optymalnych dla siebie rozwiązań.
- Ćwiczenia indywidualne – autorefleksja i autoanaliza, poszukiwanie rozwiązań - czyli czas tylko dla siebie, na własne przemyślenia i wnioski w celu rozpoczęcia wdrażania w życie nowych umiejętności i wiedzy zdobytej na szkoleniu. Punkt startowy do pracy nad zastępowaniem starych nawyków działania bardziej skutecznymi i pożądanymi nawykami w atmosferze pełnej anonimowości i poczucia bezpieczeństwa.
- Burza mózgów w celu wygenerowania jak największej ilości pomysłów do praktycznego zastosowania w codziennej pracy.
- Metody coachingowe mające na celu pobudzenie do działania pod kątem tworzenia wizerunku placówki przyjaznej pacjentowi. Jak dobrze wystartować, aby dotrzeć do celu.
- Case study –pozyskiwanie nowej wiedzy na podstawie prezentowanych studiów przypadków. Prezentowane sytuacje mają wiele równoprawnych rozwiązań, a znalezienie ich wzmacnia umiejętność pracy zespołowej czy też twórczego rozwiązywania problemów.
Warunki uczestnictwa:
Opłata za udział uzależniona jest od ilości zgłoszonych osób
- 1-2 uczestników - 399 zł brutto/os
- 3 i więcej uczestników - 369 zł brutto za osobę
Maksymalna ilość uczestników na szkoleniu to 20 osób.
W ramach udziału uczestnik ma zagwarantowane:
- Materiały dydaktyczne opracowane przez trenera
- Pełne wyżywienie dla uczestnika szkolenia
- Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
- Kontakt z trenerem po szkoleniu-mailowy lub telefoniczny
Dostępne terminy:
- 11.04.19 - Kielce
- 16.04.19 - Olsztyn
- 23.04.19 - Poznań
- 07.05.19 - Łódź
- 16.05.19 - Katowice
- 24.05.19 - Warszawa
- 27.05.19 - Bydgoszcz
- 28.05.19 - Gdańsk
- 30.05.19 - Szczecin
- 06.06.19 - Wrocław
- 10.06.19 - Kraków
- 18.06.19 - Rzeszów
- 24.06.19 - Lublin
- 25.06.19 - Białystok
W każdym z wymienionych terminów szkolenie odbywa się w godzinach 8:30-16:30. W przypadku chęci zgłoszenia udziału, zapraszamy do kontaktu:
Mail: szkolenia@akademiamcb.pl - proszę o podanie nazwy placówki, adresu, numeru NIP, imion i nazwisk zgłaszanych osób, numeru i maila kontakowego
Telefon: 533 163 882
Istnieje także możliwości organizacji szkolenia zamkniętego (wyłącznie dla danej placówki), koszt jest ustalany indywidualnie, w sprawie powyższego szkolenia i szkoleń zamkniętych wszelkie dodatkowe informacje są udzielane pod nr. Tel. : 533 163 882
Przeczytaj również:
-
Inwestycje
Nowa Poradnia Kardiologiczna na NFZ w Bełchatowie
Nowa Poradnia Kardiologiczna na NFZ w Bełchatowie
Grupa American Heart of Poland, w dążeniu do zapewnienia kompleksowej opieki kardiologicznej dla mieszkańców Bełchatowa i okolic, otworzyła nową...
Czytaj więcej -
Konferencje
Targi LABS EXPO już za nami! - podsumowanie wydarzenia
Targi LABS EXPO już za nami! - podsumowanie wydarzenia
Liczne spotkania, interesujące rozmowy oraz ogromna dawka wiedzy merytorycznej – to wszystko miało miejsce podczas najważniejszego wydarzenia branży...
Czytaj więcej -
Konferencje
AI & MEDTECH CEE 2024
AI & MEDTECH CEE 2024
Ruszyła już rejestracja na czwartą edycję konferencji "AI & MEDTECH CEE" - wydarzenia, które łączy świat innowacyjnej medycyny z najnowszymi...
Czytaj więcej