31 stycznia 2018

Sprzęt i Innowacje

Dobry rok dla Famedu Żywiec

Żywiecka firma z sukcesem podsumowała 2017 r. Przedsiębiorstwo zanotowało wzrost sprzedaży krajowej o ponad 50 proc., z powodzeniem wprowadziła nowe produkty do oferty oraz zadebiutowała na wymagającym rynku północnoamerykańskim. W planach żywieckiej spółki są kolejne premiery sprzętowe oraz dalsza ekspansja na kluczowych rynkach.

Famed umocnił pozycję czołowego polskiego producenta sprzętu medycznego. Liczona rok do roku krajowa sprzedaż zwiększyła się w 2017 roku o ponad 50 proc., osiągając wartość ponad 16 mln zł. Spółka z Żywca zanotowała również 20 proc. wzrost stałej organicznej sprzedaży realizowanej przez działających w kilkudziesięciu państwach krajowych i światowych dystrybutorów marki. – Lepsze niż przyjęte w założeniach przychody i skokowy wzrost sprzedaży krajowej,  podobnie jak wyniki finansowe uzyskane w latach ubiegłych, są potwierdzeniem stabilizacji pozycji Famedu i harmonijnego rozwoju spółki. Konsekwentnie umacniamy zaufanie do naszej marki, czego potwierdzeniem jest współpraca z uznanymi w branży partnerami – powiedział Marek Suczyk, wiceprezes Famedu Żywiec.

Do osiągnięcia wyników przyczyniła się m.in. dostawa 1500 łóżek rehabilitacyjnych dla Caritas Polska. Żywiecki producent wyposażył również Vratislavia Medica - otwarty w listopadzie nowy szpital należący do Grupy Hasco. Pracę lekarzy wrocławskiej placówki wspomaga ponad 150 zestawów wyposażenia oddziałów szpitalnych, obejmujących dopasowane do potrzeb poszczególnych oddziałów tj. sal rehabilitacyjnych, pobytowych oraz OIT łóżka Famed Nano wraz z materacami oraz szafki przyłóżkowe. 

Międzynarodowa społeczność medyczna pozytywnie przyjęła ubiegłoroczne premiery spółki. Famed Hyperion - stół operacyjny o udźwigu 500kg oraz niskim minimalnym ułożeniu blatu i szerokim zakres regulacji ułożenia pacjenta umożliwia lekarzom wykonywanie praktycznie zabiegów z każdej dyscypliny chirurgicznej. Stół zaprojektowano z myślą o wyzwaniach, wobec których staje sektor ochrony zdrowia w związku z pandemią otyłości. Famed Prodigy - łóżko szpitalne na OIT, wyposażone w szereg rozwiązań wspomagających prace personelu oddziałów intensywnej terapii i zwiększających bezpieczeństwo pacjenta m.in. dzięki antyseptycznej nanotechnologii srebra. Ich funkcjonalność oraz technologię wykonania doceniono podczas najważniejszych ubiegłorocznych branżowych targów - Arab Health w Dubaju, CMEF w Szanghaju, czy Medica w Dusseldorfie. 

Famed zadebiutował również na niezwykle restrykcyjnych, pod względem norm dla sprzętu medycznego, rynkach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Swoje produkty oferuje tam pod marką iMS - inspirit Medical Solutions, stworzoną wraz z amerykańskim partnerem - Oakworks Medical. W ramach linii produktowej iMS oferowane są m.in. stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe. 

W 2017 roku Famed zintensyfikował również współpracę z GE Healthcare, globalnym liderem w segmencie nowoczesnego sprzętu diagnostycznego, stając się wyłącznym dystrybutorem ramion C (mobilnych aparatów RTG) amerykańskiego producenta w Polsce.

Plany na 2018 r. 

Plany spółki na 2018 rok obejmują premiery sprzętowe – w segmencie łóżek szpitalnych i stołów operacyjnych, a także dalszą ekspansję na kluczowych rynkach, potwierdzoną obecnością na najważniejszych wydarzeniach branżowych. Famed zaprezentuje się m.in. na trwających od 29 stycznia targach Arab Health 2018, podczas których odbędzie się premiera, przygotowanego głównie z myślą o odbiorcach w krajach arabskich łóżka Nexo, a także podczas jesiennej edycji CMEF (Szanghaj/Chiny), czy Medica (Dusseldorf).

Kolejną nowością będzie zastosowanie nowej, wysokiej jakości stali używanej do produkcji stołów operacyjnych powstających w żywieckim zakładzie. – To zupełne novum w branży, dzięki któremu wchodzimy na wyższy poziom. Żaden z obecnych na rynku producentów nie będzie mógł pochwalić się wykorzystaniem materiałów o podobnych parametrach. Zastosowanie nowego materiału pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepszą jakość naszych produktów, które już teraz cieszą pozytywnymi opiniami użytkowników – powiedział Paweł Gowin, dyrektor działu badań i rozwoju Famed Żywiec. 

 Źródło: informacja prasowa

Przeczytaj również: