4 lutego 2019

Inwestycje

Contact center w przemyskim szpitalu

W dniu 30.01.2019r. w Centrum Lecznictwa Ambulatoryjnego Wojewódzkiego Szpitala im. Św. Ojca Pio w Przemyślu przy ul. Sportowej 6 odbyło się uroczyste otwarcie centralnej telefonicznej rejestracji medycznej – CALL CENTER. Przeszłością stały się problemy z długim czasem oczekiwania na połączenie i kolejki w rejestracji bezpośredniej.

Szpital Wojewódzki w Przemyślu zainwestował ponad 200 tys. złotych w rozwiązanie contact center, którego celem jest usprawnienie rejestracji pacjentów w 23 poradniach należących do szpitala.

Uruchomienie systemu nastąpiło w maju 2018 roku i od tego czasu do stycznia 2019 odebrano kilkadziesiąt tysięcy połączeń, To kilkaset połączeń dziennie, a średni czas oczekiwania na odebrane połączenie to kilkadziesiąt sekund. Na dzień dzisiejszy, już prawie połowa pacjentów  poradni szpitala rejestruje się  przez Call Center, który stał się kolejnym krokiem na drodze do poprawy świadczonych przez szpital usług. Wdrożony nowy system dostępny jest dla pacjentów pod jednym numerem telefonu (16) 736 05 00. Daję to możliwość rejestracji  do kilkudziesięciu poradni w dwóch lokalizacjach - przy ul. Monte Cassino oraz ul. Sportowej. 

Inwestycja ta pozwoliła nie tylko na skrócenie czasu umówienia wizyty u specjalisty, ale także umożliwiła przyjmowanie telefoniczne zleceń na wypisywanie recept w POZ. Pełne archiwum komunikacji pozwala na indywidualne podejście do pacjenta oraz udzielenia mu wyczerpujących informacji na temat i sposobach przygotowania się do badań. 

Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw pacjentom i ich oczekiwaniom - dyrektor szpitala Piotr Ciompa. - Biorąc pod uwagę fakt, że wcześniej były poważne problemy z rejestracją, to właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie CALL CENTER. Należy podkreślić, że w naszym regionie niewiele szpitali posiada taki system. Czas wdrażania i funkcjonowania Centralnej Rejestracji Telefonicznej pokazał, że pacjenci w tym zakresie chętniej korzystają z usług rejestracji w naszym szpitalu. 

W skrócie:

  • W Centrum Lecznictwa Ambulatoryjnego Wojewódzkiego Szpitala im. Św. Ojca Pio w Przemyślu otwarto centralną telefoniczną rejestrację medyczną – CALL CENTER.
  • Inwestycja ta nie tylko skróciła czas umówienia wizyty u specjalisty, ale także umożliwiła przyjmowanie telefoniczne zleceń na wypisywanie recept w POZ.
  • Koszt inwestycji to ponad 200 tys. złotych.
Źródło: materiały prasowe Wojewódzkiego Szpitala im. św. Ojca Pio w Przemyślu.

Przeczytaj również: